Monday, April 25, 2011

Sumpah 12


Sumpah Bangga!




Aku bangga gile tengok tembok penjara lama ni di musnahkan.

GO! GO MALAYSIAN!
Lepas ni robohkan plak Gerbang A' Famosa! Tu semua kan binaan penjajah. Langsung xde kaitan dengan Melayu, ketuanan Melayu dan Tanah Melayu yg kini di kenali sebagai Malaysia!

Sungguh aku xfaham bile akhirnye tembok ni di robohkan...Xleh pikir ke? dah 116 taun kowt tembok ni menyaksikan suka duka pembangunan rakyat Malaysia?

Aku xnak ckp pasal bangunan dalam kawasan penjara Pudu. Tapi yg sadis bagi aku adalah tembok yg mengelilingi Penjara Pudu ni.

wei, 1895 wei...masa ni negara pun lom Merdeka agy.

Tembok Penjara Pudu ini lah yg menyaksikan betapa Melayu dahulu adalah satu masyarakat yg mundur, xdikenali...dan Tembok Penjara Pudu ini jugalah saksi kepada kemodenan yg membangun di sekelilingnya..

Xdpt ke korg selami betapa bangga nya Tembok Penjara Pudu bile landasan Monorail di bina di hadapannya..menandakan betapa maju nye Tanah Melayu pada hari ini jika nk dibandingkan Tanah Melayu pada zaman penjara pudu di bina?

tapi lepas Tanah Melayu dah maju, kini Tembok Saksi Kemajuan Kuala Lumpur dan Malaysia ini di robohkan dengan begitu sadis dan menyayat hati. Dan pandai dah rakyat Tanah Melayu yg kini rakyat Malaysia lupe diri, nak lupekan sejarah!

BULLSHIT!!!

Aku betul2 xpuas aty...aku harap sgt lepas ni Kerajaan tolonglah luluskan perobohan kota A'Famosa sepenuhnye. Nak wat pe kota a'famosa tu...bazir kawasan dowh...kawasan kota a'famosa tu kalau roboh, leyh buat bangunan yg cantik dowh..

sedangkan bangunan yg lengkap mcm penjara pudu pun kerajaan sanggup biar ia di robohkan, inikan pula sisa peninggalan runtuhan portugis, nape xrobohkan abes...wat pe nk bagi tinggal sisa je? buruk dowh pemandangan!

Sumpah! Terasa kesiyalan!

-tetibe terasa jijik tengok peninggalan Kota A'Famosa!

xpayah nak pelihara sgt lah. Bukan nye warisan Melayu pun, ni hanya lah sampah peninggalan penjajah je di Tanah melayu!

0 comments:

Post a Comment

Eh, awk pun nk komen? Sile lah...jangan malu dan segan...buat la mcm page sendiri...

There was an error in this gadget